ניהול זמן יעיל בלימודים

ניהול זמן נכון - הסוד בללמודניהול זמנכם בחוכמה הוא אחד המרכיבים החשובים בהשגת  ההצלחה.  אם תארגנו מראש את זמנכם, תוכלו להספיק את כל המטלות הלימודיות וגם לשלב חוגים ופעילויות חברתיות. היכולת לנהל את הזמן תתרום לכם בניהול יום לימודים עמוס לקראת מבחן,  בניהול הזמן במהלך המבחן עצמו, בתכנון תקופת מבחנים ובתכנון שבוע עמוס במיוחד.

  • התחילו במטלה החשובה ביותר בסדר העדיפויות שלכם, גם אם היא הפחות אהובה ורצויה. לעתים יש נטייה להשאיר את המטלות הקשות ביותר לסוף. שיקול זה לא תמיד נכון.
  • לִמדו לוותר לעתים על פעילויות שאתם אוהבים (למשל מפגשים חברתיים) לטובת השקעה בלימודים, במיוחד לפני מבחנים או מטלות גדולות. חשוב לזכור כי כל הדברים האחרים שאתם אוהבים לעשות יחכו לכם עד אחרי המבחנים, אבל המבחנים הם חד פעמיים, בדרך כלל יש רק מועד אחד לעשותם.
  • זַהוּ את השעות שבהן אתם במיטבכם ורמת הריכוז שלכם גבוהה, ונצלו אותן ללימודים. האם אתם הכי מרוכזים בצהריים מיד לאחר הלימודים, אחר הצהריים או בערב?  אם למשל אתם מרוכזים יותר בשעות הערב המאוחרות, השתדלו לעשות את כל מה שאינו קשור ללימודים עד אז כדי שתוכלו להתחיל ללמוד בראש שקט…
  • השתדלו לעמוד בזמנים שקבעתם. לדוגמה, אמרו לעצמכם "עכשיו השעה.17:00  אני מסיים את שיעורי הבית בביולוגיה עד השעה 18:00."  דוגמה נוספת, אם הקצבתם לעצמכם חצי שעה על המחשב בין שתי מטלות לימודיות, עמדו בכך, אחרת תמצאו את עצמכם גולשים באינטרנט או משוטטים ברשתות חברתיות גם במשך שלוש שעות ויותר.  עמדו בזמן שהקצבתם לעצמכם כדי לא "למרוח" את זמנכם וכדי שיישאר לכם זמן גם לפעילויות חברתיות ולתחביבים. אם אינכם מספיקים לסיים מטלה בזמן המתוכנן, עצרו ועברו למטלה הבאה. חזרו למטלה הקודמת מאוחר יותר כדי להדביק את הפערים.
  • בזמן הלימודים נסו לנטרל דברים שעלולים להפריע לריכוז שלכם, כגון: שיחות טלפון, אינטרנט, מחשב או טלוויזיה. מסיחים אלו רק יבזבזו את זמנכם וידחו את סיום המטלה.
  • תמיד השאירו זמן לתוכניות בלתי צפויות, כגון: אירוע משפחתי, מסיבה או הפסקת חשמל. והכי חשוב – כללו מנוחה ועשיית דברים כייפים בלוחות הזמנים שלכם.

רוצים לדעת עוד? לגבי הביטויים השונים של לחץ לפני מבחנים? לגבי הגורמים השונים ללחץ? מהם הצדדים החיובים והשליליים של אותו הלחץ? ומהו בלק – אאוט ואיך אפשר להתגבר עליו? רכשו את הספר הסוד בללמוד ניתן לרכוש באתר זה או בחנויות הספרים! מומלץ!!

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה ניהול זמן.‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Protected by WP Anti Spam