בוקר המבחן

בבוקר המבחן רובכם תקומו בהתרגשות ובלחץ .יהיה מי שהתהפך במיטתו והתקשה להירדם, ויהיו גם כאלה שחלמו על החומר בלילה. זה טבעי. העיקר הוא לנסות לחשוב בצורה חיובית ולשמור על רוגע.

דברים שצריך לזכור בבוקר המבחן:

בוקר המבחן - הסוד בללמודלקום בזמן – בבוקר המבחן כדאי לכוון שני שעונים מעוררים וגם לוודא שאחד ההורים יעיר אתכם, כדי להבטיח שתקומו בזמן. תמיד כדאי להיעזר בשני "מעוררים".

לשמור על גישה חיובית והרבה ביטחון – חשוב להגיע למבחן עם הרבה ביטחון. למדתם היטב ומגיע לכם להצליח. ראו את המבחן כהזדמנות להפגין את הידע שלכם ולקטוף את פירות ההשקעה. תגידו לעצמכם שוב ושוב: " אני יודע את החומר. ילך לי טוב! חוץ מזה, שאפו תמיד לקבל 100, כי אם תשאפו ל 100- תקבלו ציון גבוה יותר מאשר אם תשאפו ל- 80.

להיות רגועים, כמה שניתן – השתדלו לא לשוחח על הבחינה עם חבריכם בבוקר המבחן, לא להשוות איתם ידע ולא לענות או לשאול שאלות שקשורות למבחן. פעולות אלו יכולות לגרום ללחץ מיותר ואף לבלבול בחומר.

לחזור על החומר – ביום המבחן ניתן לעשות חזרה קצרה וקלילה על סיכומי החומר אם הדבר מתאפשר. למשל, ניתן לקום חצי שעה מוקדם מהמתוכנן ולחזור על דפי הסיכום שהכנתם כדי לרענן את החומר. זוהי חזרה אפקטיבית, מאחר שהיא מזכירה לכם את החומר קרוב למועד המבחן. עם זאת, אם החזרה על החומר מלחיצה אתכם, אל תעשו זאת! יש אנשים שזה גורם להם להילחץ ולהתבלבל ולכן זה לא מתאים להם.
אם המבחן נערך בשעות האחרונות של יום הלימודים, אתם יכולים לעשות חזרות קצרות וממוקדות בהפסקות במהלך היום, אם זה לא מלחיץ אתכם כמובן. אך לא מומלץ לחזור על כמויות גדולות של חומר ברפרוף כי זה יכניס אתכם ללחץ ועלול לגרום ל"בלק-אאוט" בזמן המבחן. הקפידו לעבור רק על סיכומים מתומצתים.

לאכול משהו - בבוקר המבחן דאגו לאכול משהו ולא להגיע למבחן על בטן ריקה. יש הממליצים על פירות וירקות לפני מבחן שכן הם מפחיתים מהלחץ. אני ממליצה לאכול לארוחת בוקר את מה שאתם בדרך כלל אוכלים: דגנים, פרוסה עם גבינה או כל דבר אחר, כי אלה הדברים שעושים לכם טוב בבטן. לא מומלץ לשתות משקאות קלים ולאכול אוכל מטוגן ומתובל. כמו כן, לא מומלץ לאכול יותר מדי לפני המבחן כי אז הבטן מלאה, ומתחילים להרגיש כבדים ועייפים.

ללבוש בגדים נוחים – ביום המבחן חשוב ללבוש בגדים נוחים, ולא בגדים צמודים ולוחצים. כדאי שתביאו איתכם תמיד משהו ארוך למקרה שהמזגן בכיתה יקרר יותר מדי.

לצאת בזמן לבית הספר – השתדלו לצאת בזמן לבית הספר ולא להגיע למבחן ברגע האחרון. היציאה בזמן מהבית מאפשרת לכם להגיע לבית הספר בנחת ומונעת מכם להיכנס ללחץ מיותר. הקפידו תמיד להגיע לפחות רבע שעה לפני תחילת המבחן כדי לוודא שאתם יודעים באיזה חדר הוא מתקיים.

לא לדבר על המבחן - כשאתם מגיעים לבית הספר, הימנעו מלדבר עם חבריכם על המבחן. אם חבר לכיתה שואל אתכם שאלות על החומר, אמרו לו שאתם לא רוצים לדבר על החומר ואם זה בסדר שיפנה למישהו אחר. השתדלו לעבור את הרגעים עד הבחינה בנחת, בסביבתם של אנשים שאתם יודעים שלא ילחיצו אתכם.

סידורים אחרונים לקראת המבחן - הקפידו ללכת לשירותים לפני המבחן כדי שלא תצטרכו לבזבז זמן במהלכו. כמו כן, ודאו לפני תחילת המבחן כי מכשיר הטלפון הנייד שלכם כבוי, כדי שלא יצלצל באמצע ויפריע לכם ולחבריכם. ארזו כל חומר הקשור למבחן בתיק והרחיקו אותו משולחנכם כדי שלא תיחשדו בהעתקה. ניתן גם להתמקם ולהתיישב במקומכם כמה דקות לפני תחילת המבחן כדי להירגע באמצעות נשימות איטיות רצופות.

משפטי עידוד שתגידו לעצמכם בבוקר המבחן:

  • עוד __ דקות/שעות ואני כבר אחרי המבחן!
  • אני יודע את החומר מצוין!
  • ילך לי טוב! מגיע לי כי למדתי הרבה!
  • יאללה! אני אקבל 100!

רוצים לדעת עוד? לגבי איך להתכונן למבחן שלב אחרי שלב כדי להגיע רגועים למבחן? רוצים ללמוד איך להפחית את המתח לפני מבחן על ידי הכנה נכונה וניהול נכון של זמנכם? רכשו את הספר הסוד בללמוד. ניתן לרכוש באתר זה או בחנויות הספרים! מומלץ!!


הפוסט הזה פורסם בקטגוריה ההכנה למבחן.‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Protected by WP Anti Spam